Jak rozpocząć świadomą pielęgnacje włosów - czyli post dla "świeżo upieczonych" włosomaniaczek !

Praktykuję świadomą pielęgnacje już ponad rok, dlatego chciałabym podzielić się radami z  nowicjuszkami :)
 Oprócz podstaw takich jak: nie prostuj, nie farbuj farbami chemicznym, nie śpij z rozpuszczonymi włosami, nie śpij z mokrymi, nie czesz na siłe - myśle że to takie podstawowe, chciałabym Was zapoznać z kosmetykami i metodami pielęgnacji dobrymi na początek.

Olejowanie

Bardzo ważna podstawa. To właśnie ta metoda najbardziej wpłynęła na moje włosy. Wiem też że tak było u innych włosomaniaczek. Dlatego też uważam że każdy powinniem wprowadzić to do swojej pielęgnacji. Warto zwrócić uwage na wybrany olej, a także na metode olejowania i częstotliwość.

* Jaki olej wybrać ?
na samiutki początek warto wybrać coś taniego i łatwodostępnego np. oliweke Babydream lub Hipp. Należy jej używać jej przez jakiś czas aby ocenić ofekty, następnie warto wypróbować inny olej w moim przypadku była to zwykła oliwa z oliwek <3 pokochałam ją od pierwszego użycia, jest jeszcze lepsza od oliwki. Ale weim że stacjonarnie w sklepach dostaniecie też olej lniany, olejek rycynowy,olej z pestek winogron a czasami nawet olej z ryżu czy czegoś takiego.
 Olej wybiera się pod kąt porowatości włosów i ich potrzeb,a le na początku najważniejsze jest to że wogóle o nie dbacie i nakładacie olej :)






Wdrogeriach znajdziecie też olejki łopianowe ( ja znam tylko z Green Pharmacy za około 5-6 zł)
Przeznaczaone są one głównie do skóry głowy, do sklapu i rozwiązują problemy takie jak nadmierny łój, łupież, nadmierne wypadanie. Nakłąda sie je na skóre głowy na zaledwie 30 minut.




O 2 które ja używałam możecie poczytać tutaj.

* Metody:
Istnieje wiele metod np : na sucho, na mokro, na odżywke, serum, na siemie lniane i wiele innych. Sama się przyznaje że przetestowałam tylko kilka. Metode musicie wybrac same, która wygodniejsza, i która lepiej pasuje Wam i Waszym włosom.

Olej powinno się nakładać nakładać na kilka godzin. Najlepiej chociaż na 1-2 h. Ale dużo osób robi to na całą noc.

* Częstotliwość:

Na poczatku włosy można olejować nawet codziennie, za każdym myciem. Z czasem jednak ich stan tak się poprawi że włosy nie będą tego wymagały. Ja robie to bardzo różnie, w zależności od tego na co moje włosy mają ochote :) Warto jednak robić to regularnir, wtedy efekty będą zauważalne !


Kolejna bardzo ważna rzecz, to

regularne podciananie i zabezpieczanie końcówek


Podcinanie:
Wiem jak ciężko jest zciać na raz dużą partię włosów, dlatego ja prferuję regilarnie obcinanie końcówek. Z  czaem pozbędziemy się tych przerzedzonych i zostaną same zdrowe. Myśle że to fajny sposób. Oczywiscie końcówki powinno się podcinać nie rzadziej niż co 3 miesiące.
Ważne aby nożyczki nie były tępe, i aby nie ciąto nimi nic innego.

Zabezpieczanie:
Po każdym myciu ! Żelazna zasada, dla mnie to rytułał :p zwykłe silikonowe serum,olejek, czy zwykła oliwa z oliwek:


Recenzje znajdują się już na blogu, serdecznie zapraszam !

I tak jeszcze w skrócie:

* Ważne jest też oczyszczanie, jest to nic innego jak mycie włosów mocniejszym szamponem. Są to szampny z slsami ale bez silikonów np. Barwy, Garnier Ultra Doux np, ten z aloesem. Są to tez te najtańsze szampny z marketów za 2-3 zł, Ja używam aktualnie taki z czarną rzepą, możecie o nim poczytać tutaj - KLIK.
* Nie bójcie się wyzwań i nowych metod ! Dzięki nim możemy się bardzo dużo nauczyć ! Zdobyć nowe doświedzczenia i urozmaicić naszą pielęgnacje. Osobiście bardzo polecam laminowanie siemieniem lnianym. Ale z takich abrdzo znanych ejst też mycie OMO, mycie odżywką, kremowanie.

W razie jakich kolwiek pytań i niedomówień: Pytajcie ! Chętnie Wam pomoge :)

Wiem jak początki śa trudne, ale uwierzcie, będzie dobrze !

"Wiara daje siłe ! "


6 komentarzy:

  1. Olejowanie to dla mnie podstawa. Na początku to ono w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy kondycji moich włosów.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie olejowanie dało dobre efekty właśnie stosowane sporadycznie. Na przykład po wyraźnym przesuszeniu. Stosowane np co parę dni w duecie z łagodnym szamponem okropnie przeciążało mi włosy i zabierało sporo objętości. No ale ja mam włosy bardzo cienkie. Aktualnie najwięcej zawdzięczam silikonowo-olejkowym odżywkom. Druga bardzo ważna sprawa to przycinanie końcówek (u mnie )przynajmniej co 2 miesiące.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne informacje Kochana :) U mnie olejowanie dopiero "zaczelo dzialac", kiedy jeszcze przed olejem nawilzalam wlosieta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wiem :) dziś wypróbuje olejowanie na siemie lniane

      Usuń
    2. Mam nadzieje, ze zadziala u Ciebie rownie swietnie :)

      Usuń
  4. Olej to podstawa:) Jeszcze nie znalazłam swojego ulubionego ale szukam dalej.

    OdpowiedzUsuń

Każda opinia, komentarz czy rada jest dla mnie bardzo wartościowa. Serdecznie dziękuje za każde słowa !
Zapraszam także do obserwacji :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Z życia włosomaniaczki , Blogger